Monday 13 November 2017

Moving Gjennomsnittet Fpga


Jeg har et spørsmål relatert til kontinuerlig gjennomsnittlig ADC-verdi. Tilnærmingen som jeg brukte, er kontinuerlig gjennomsnittlig for eksempel 256 eksempler. Adcaout-verdien vist i koden nedenfor som jeg mottar på min GUI-trinn sakte. For eksempel, hvis jeg forventer verdi 100mA, Min GUI viser 4mA, 8mA, 15mA og så til slutt etter 2 minutter blir jeg stabil 100mA verdi Jeg vil se 100mA direkte på min GUI fra adcaout i stedet for økningsverdier og stabilisering etter en gang. Et annet spørsmål er det, kan jeg på en eller annen måte gjøre denne prosessen raskt slik at jeg ikke må vente i 3 minutter for å motta stabile 100 mA fra adcaout Klokken CLK i den digitale designen nedenfor er 20 MHz Klokken for mottak av ADC-verdier på FPGA-kortet er 15 KHz. - filen er under . Din kode er endret som følger. Den endelige utgangen som jeg ser på min GUI er slvvalue1 og slvvalue2.How om dette ved tilbakestilling eller til enhver annen tid hvis du vil, tilordne datainverdi til alle elementene i ditt scenarium Dette bør umiddelbart satt ditt gjennomsnitt til dagens verdi. Eksempelet nedenfor viser hele koden for en glidende gjennomsnittlig kalkulator. Mitt forslag er at du studerer det til du forstår det. Prøv deretter å bruke det i designet. Endelig, og først etter at du har en grunnleggende krets som virker , kan du endre det for å tilfredsstille designbegrensningene data bredde, antall prøver, rekkefølge av heltall, bruk av signert vs heltall etc. Finally, hvis du vil bruke den ovennevnte koden for å holde to separate gjennomsnitt for to forskjellige signaler, kan du bare ordne gjennomsnittlig enhet twice. Edit Som jeg forstår fra dine kommentarer, kan det hende du trenger en ekstra inngang for å angi gjennomsnittet øyeblikkelig til gjeldende inngangsverdi. I så fall kan du bruke en belastningsinngang som vist under. ansvaret 26. november kl. 13 kl. 15 45.Kalkulerende Flytende Gjennomsnitt. Denne VI beregner og viser det bevegelige gjennomsnittet ved å bruke et forhåndsvalgt nummer. Først initierer VI to skiftregister. Toppskiftregisteret initialiseres med ett element, og legger kontinuerlig til tidligere verdier e med den nye verdien Dette skiftregisteret beholder summen av de siste x-målene Etter at resultatene av add-funksjonen er delt med den forutbestemte verdien, beregner VI VI den bevegelige gjennomsnittsverdien. Bunnskiftregisteret inneholder en matrise med dimensjonen Gjennomsnittlig Dette skiftregisteret holder alle verdier av målingen Erstattingsfunksjonen erstatter den nye verdien etter hver sløyfe. Denne VI er veldig effektiv og rask fordi den bruker erstatningselementfunksjonen i løpet av løpet, og den initialiserer arrayet før den går inn i sløyfen. Denne VI var opprettet i LabVIEW 6 1.Bookmark Share. Moving Avergare Filter MAF i VHDL 2008 for DE0-NANO med FPGA Cyclone IV. Dette filteret fungerer med fast punkt at antall biter avhenger av ADC. About Moving Average Filter. A Moving Average Filter er et digitalt filter som gjennomsnittet av inntastningen s siste M 1-termer, slik som følgende uttrykk. Ved å bruke det andre direkte skjemaet kan vi definere hn som dette hnxnh n-1.Så du kan uttrykkes i n denne waw ynhn - h nM M 1.Struktur av filteret. Topphierarkiet er det som definerer hele filterets struktur. For å generere fra h n-1 til h nM, brukes flip-flops til forsinkelser. Du kan ikke utføre den handlingen på dette tidspunktet. Du logget på med en annen fane eller et vindu. Oppdater for å oppdatere økten. Du logget ut i en annen kategori eller et vindu. Oppdater for å oppdatere økten din.

No comments:

Post a Comment